WITAMY W SERWISIE AVIATA!

POCZTA   HOME


::  O FIRMIE  ::

HISTORIA
PRODUKTY
NASZE PRACE
KONSTRUKTORZY
KOOPERANCI
CERTYFIKATY

ARTYKUŁY PRASOWE

::  GNIADY ::
HISTORIA PROJEKTU
OPIS KONSTRUKCJI
DANE TECHNICZNE
ZASTOSOWANIE
SUKCESY
WARUNKI DOSTAWY
::  GALERIA ::
::  OFERTA ::
::  LINKI ::
 

 

 

 

 

Nasze produkty
Nasze produkty
SM100-4c – śmigło do napędu samolotów z silnikiem AJ-14RA:
Samolot do holowania szybowców i transparentów GM-1 „GNIADY”

SM100-4c – śmigło do napędu samolotów z silnikiem AJ-14RA:

Czteropłatowe śmigło o stałym skoku jest konstrukcji kompozytowej. Na zamówienie „AVIATY” zaprojektował je inż. Stanisław Malewski. Zostało opracowane w Zakładzie Remontów i Produkcji Sprzętu Lotniczego „Edward Margański”. Jest produkowane w firmie ALLSTAR PZL-GLIDER w Bielsku Białej – „Andrzej Papiorek”.

 Dane techniczne:

materiał łopat i piasty 

kompozyt węglowo-aramidowy

uleja  

metalowa, stosowana do US-122000

średnica 

2200 mm

masa   

14 kg

kąt zaklinowania  

24,3°

Projekt, wykonanie prototypów i próby wstępne prowadzono w latach 1997-98. Wykonanie partii informacyjnej i próby certyfikacyjne w 2002 r. Projekt był dofinansowany przez Komitet Badań Naukowych. Nadzór sprawował ULC – IKCSP. Śmigło spełnia wymagania JAR-P śmigła.

 W porównaniu ze śmigłem US-122000 w próbach potwierdzono:

Ø       rozruchy AJ-14RA są łatwiejsze, akceleracja i deceleracja szybsza

Ø       drgania skrętne wału silnika są o połowę mniejsze

Ø       drgania silnika i płatowca są niższe o 20% do 50%

Ø       chodzenie silnika prawidłowe we wszystkich fazach pracy na ziemi i w locie

Ø       nie występuje rozkrętka przy nurkowaniu

Ø       rozruch silnika w powietrzu jest prawidłowy

Ø       łopaty śmigła są wolne od flatteru

Ø       ciąg statyczny dla danych obrotów jest identyczny

Ø       obroty od 2050 przy postoju rosną z prędkością samolotu do ok. 2300 obr/min

Ø       droga startu samolotu jest ok. 20% dłuższa

Ø       prędkość max. samolotu w locie poziomym jest ok. 20% mniejsza

Ø       zużycie paliwa jest niższe, a w przelotach o ok. 30%

Ø       hałas pracy śmigła niższy

Ø       śmigło jest trzykrotnie lżejsze

Ø       jest bezobsługowe

Ø       nie wymaga przeróbek silnika

 

Producent do każdego śmigła dołącza:

Ø       Opis techniczny

Ø       Instrukcję użytkowania

Ø       Instrukcję napraw

Ø       Świadectwo Jakości


Wszelkie prawa zastrzeżone Copyright by AVIATA