Nasze
produkty
Nasze
produkty
SM100-4c – śmigło do napędu samolotów z silnikiem
AJ-14RA:
Czteropłatowe śmigło o stałym skoku
jest konstrukcji kompozytowej. Na zamówienie „AVIATY” zaprojektował je inż.
Stanisław Malewski. Zostało opracowane w Zakładzie Remontów i Produkcji Sprzętu
Lotniczego „Edward Margański”. Jest produkowane w firmie ALLSTAR PZL-GLIDER
w Bielsku Białej – „Andrzej Papiorek”.
Dane techniczne:
materiał łopat i piasty
|
kompozyt węglowo-aramidowy
|
uleja
|
metalowa, stosowana do US-122000 |
średnica
|
2200 mm |
masa
|
14 kg |
kąt zaklinowania
|
24,3° |
Projekt, wykonanie prototypów i próby wstępne prowadzono w latach
1997-98. Wykonanie partii informacyjnej i próby certyfikacyjne w 2002 r.
Projekt był dofinansowany przez Komitet Badań Naukowych. Nadzór sprawował
ULC – IKCSP. Śmigło spełnia wymagania JAR-P śmigła.
W porównaniu ze śmigłem US-122000 w próbach
potwierdzono:
Ø
rozruchy AJ-14RA są łatwiejsze, akceleracja i deceleracja
szybsza
Ø
drgania skrętne wału silnika są o połowę mniejsze
Ø
drgania silnika i płatowca są niższe o 20% do 50%
Ø
chodzenie silnika prawidłowe we wszystkich fazach pracy na
ziemi i w locie
Ø
nie występuje rozkrętka przy nurkowaniu
Ø
rozruch silnika w powietrzu jest prawidłowy
Ø
łopaty śmigła są wolne od flatteru
Ø
ciąg statyczny dla danych obrotów jest identyczny
Ø
obroty od 2050 przy postoju rosną z prędkością samolotu
do ok. 2300 obr/min
Ø
droga startu samolotu jest ok. 20% dłuższa
Ø
prędkość max. samolotu w locie poziomym jest ok. 20%
mniejsza
Ø
zużycie paliwa jest niższe, a w przelotach o ok. 30%
Ø
hałas pracy śmigła niższy
Ø
śmigło jest trzykrotnie lżejsze
Ø
jest bezobsługowe
Ø
nie wymaga przeróbek silnika
Producent do każdego śmigła dołącza:
Ø
Opis techniczny
Ø
Instrukcję użytkowania
Ø
Instrukcję napraw
Ø
Świadectwo Jakości
|